Hebben wooncoöperaties toekomst in Midden-Groningen?

Ramen
marco metscher2.jpg
Door Marco Metscher op 16 mei 2024 om 20:00

Hebben wooncoöperaties toekomst in Midden-Groningen?

Op welke manieren kunnen we initiatieven vanuit de samenleving verder helpen.

De ChristenUnie vraagt het College van Burgemeester en Wethouders hoe zij wooncoöperaties helpen om betaalbare woningen te realiseren

Ook de gemeente Midden-Groningen kent woningnood. Een van de mogelijkheden om de woningnood aan te pakken is door middel van particuliere initiatieven. Dat kan bijvoorbeeld door een wooncoöperatie. Een vorm van collectief wonen waar bewoners zelf zeggenschap hebben over de woningen, het beheer en de directe omgeving.

In Siddeburen onderzoekt een wooncoöperatie de mogelijkheden om betaalbare woningen te realiseren. Daarvoor is een intentieovereenkomst met de gemeente gesloten. Tijdens een gesprek tussen de wooncoöperatie en raadsleden bleek dat de wooncoöperatie geen woningen binnen de gemaakte afspraken kan realiseren. Daarom stelt de ChristenUnie schriftelijke vragen aan het College. Zij vraagt op welke manieren de gemeente wooncoöperaties helpt om wél betaalbare woningen te realiseren.

Labels: