Fractievoorzitters aardbevingsgebied Groningen sturen open brief.

gaswinningdinsdag 05 juni 2018 17:00

5 juni 2018 – Vandaag is door 56 fractievoorzitters uit de tien gemeenten (Appingedam, Bedum, Delfzijl, Eemsmond, Groningen, Loppersum, De Marne, MiddenGroningen, Ten Boer, Winsum) en de provincie in het aardbevingsgebied in Groningen een open brief gestuurd naar minister Wiebes, de regering en de Tweede Kamer om hun zorgen uit te spreken over de versterkingsopgaven.

Aanleiding voor de open brief zijn de recente ontwikkelingen rond uitstel en meer onderzoek naar een groot aantal woningen die versterkt moeten worden, het vastlopen van het overleg tussen de minister en de bestuurders en maatschappelijke organisaties in het aardbevingsgebied en het opstappen van de Nationaal Coördinator Groningen. Initiatiefnemer Marco Metscher (ChristenUnie Midden-Groningen): 'het is belangrijk om als lokale politiek een stevig signaal te geven dat de huidige situatie niet acceptabel is. Reden voor ons als fractievoorzitters van gemeenten en provincie in het aardbevingsgebied om samen op te trekken, naast onze inwoners te gaan staan en de landelijke overheid op te roepen zonder verder uitstel een eind te maken aan de onveiligheid en onzekerheid waarin mensen leven. Met het grote aantal fracties dat zich in korte tijd achter het voorstel heeft geschaard geven we een duidelijk en eensgezind geluid. Wij verwachten actie van Wiebes en de Tweede Kamer.'

De Open Brief vindt u in de bijlage.

Open brief aan minister Wiebes220,4 kBapplication/pdfdownload

Plaats het eerste bericht!