ChristenUnie wil bestaande waardevermeerderingsregeling behouden

versteviginghuizenmaandag 28 december 2015 19:33

De Statenfractie ChristenUnie is van mening dat beƫindiging van de huidige regeling en het opzetten van een andere regeling in strijd is met de intentie waarmee de regeling is opgezet en stelt daarom schriftelijke vragen aan het College.

De nieuwe regeling wordt niet langer gekoppeld aan schade, maar aan of je huis in aanmerking komt voor versterkingsmaatregelen. Daarmee is de regeling voor veel minder mensen toegankelijk. De huidige waardevermeerderingsregeling loopt goed. Er wordt veel gebruik van gemaakt. De ChristenUnie wil dat de huidige regeling wordt voortgezet en ook beschikbaar komt voor mensen met schade buiten de 11 gemeenten.

Fractievoorzitter Stieneke van der Graaf: “De regeling is er niet zomaar gekomen. Het is een erkenning van wat mensen met aardbevingsschade ondergaan en zet daar iets tegenover waar ze echt iets aan hebben. Aan die gedachte komt nu een eind. Wij leggen ons er niet bij neer en vragen het provinciebestuur zich in te spannen om de regeling voort te zetten in het Meerjarenprogramma van de Nationaal Coödinator. Ook wij zullen richting onze Tweede Kamerleden actie ondernemen om de huidige regeling voort te zetten.”

Klik hieronder voor de schriftelijke vragen

SV Waardevermeerderingsregeling25,6 kBapplication/pdfdownload