Onderwijsministerie wil niet bijdragen aan scholen aardbevingsgebied

Basisonderwijsmaandag 02 mei 2016 14:57

De ChristenUnie in de provincie Groningen maakt zich zorgen over het herstel van scholen in het aardbevingsgebied.

De ChristenUnie ontvangt signalen dat het ministerie van Onderwijs niet bereid is bij te dragen aan de vernieuwing van scholen in het aardbevingsgebied. Die bijdrage is noodzakelijk zodat de scholen niet alleen versterkt worden, maar ook volledig klaar worden gemaakt voor de toekomst. Zonder de bijdrage van het ministerie kan dat niet.

Fractievoorzitter Stieneke van der Graaf: “De voortgang van de versterking en vernieuwing van de scholen in het aardbevingsgebied komt hierdoor ernstig in gevaar en moet mogelijk zelfs worden stilgelegd. Dat is ontoelaatbaar gezien de ernst van de problematiek rondom de scholen. Ouders en kinderen hebben recht op veilige scholen.”

De ChristenUnie wil dat het ministerie van Onderwijs alsnog haar verantwoordelijkheid neemt en een bijdrage gaat leveren en heeft het College van Gedeputeerde Staten gevraagd dit op te pakken. De vragen die de ChristenUnie heeft gesteld kunt u hieronder dowloaden.
SV Budget versterking en vernieuwing scholen24,9 kBapplication/pdfdownload