Fractievoorzitters aardbevingsgebied Groningen sturen open brief.

gaswinningdinsdag 05 juni 2018 17:00

5 juni 2018 – Vandaag is door 56 fractievoorzitters uit de tien gemeenten (Appingedam, Bedum, Delfzijl, Eemsmond, Groningen, Loppersum, De Marne, MiddenGroningen, Ten Boer, Winsum) en de provincie in het aardbevingsgebied in Groningen een open brief gestuurd naar minister Wiebes, de regering en de Tweede Kamer om hun zorgen uit te spreken over de versterkingsopgaven.

Aanleiding voor de open brief zijn de recente ontwikkelingen rond uitstel en meer onderzoek naar een groot aantal woningen die versterkt moeten worden, het vastlopen van het overleg tussen de minister en de bestuurders en maatschappelijke organisaties in het aardbevingsgebied en het opstappen van de Nationaal Coördinator Groningen. Initiatiefnemer Marco Metscher (ChristenUnie Midden-Groningen): 'het is belangrijk om als lokale politiek een stevig signaal te geven dat de huidige situatie niet acceptabel is. Reden voor ons als fractievoorzitters van gemeenten en provincie in het aardbevingsgebied om samen op te trekken, naast onze inwoners te gaan staan en de landelijke overheid op te roepen zonder verder uitstel een eind te maken aan de onveiligheid en onzekerheid waarin mensen leven. Met het grote aantal fracties dat zich in korte tijd achter het voorstel heeft geschaard geven we een duidelijk en eensgezind geluid. Wij verwachten actie van Wiebes en de Tweede Kamer.'

De Open Brief vindt u in de bijlage.

Open brief aan minister Wiebes220,4 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'Fractievoorzitters aardbevingsgebied Groningen sturen open brief.'

aa route planner
Geplaatst op: 11-06-2024 04:46 Quote
When you want to find directions to a new location, aa route planner will help you get there quickly and in the right direction.
Among
Geplaatst op: 14-06-2024 06:17 Quote
<a href="https://amongusio.io">Among Us</a> is a wildly popular multiplayer game that has taken the gaming world by storm.
Us
Geplaatst op: 14-06-2024 06:18 Quote
Among Us is a wildly popular multiplayer game that has taken the gaming world by storm.
Monkey Mart
Geplaatst op: 27-06-2024 06:14 Quote
This is a clear expression of solidarity and Monkey Mart shared concern from the local and provincial authorities in the Groningen earthquake zone. They have sent a strong message about the safety and insecurity of the people living in this area. Submitting this open letter is an important step in pushing for action from the national government to address this issue quickly and effectively.
1v1 lol
Geplaatst op: 01-07-2024 09:23 Quote
It called upon the national government to act promptly to end the insecurity <a href="https://1v1lolonline.io">1v1 lol</a> and the danger faced by residents.
1v1 lol game
Geplaatst op: 01-07-2024 09:25 Quote
It called upon the 1v1 lol national government to act promptly to end the insecurity and danger faced by residents.