GFT kan een maand langer wekelijks aan de straat worden gezet.

Boom.jpgdonderdag 10 november 2022 20:30

Inmiddels zit de ‘R’ al voor de derde maand op rij in de naam. Dat zou je niet echt zeggen wanneer je naar het groen kijkt. Veel bomen staan nog vol in blad, het gras moet nog regelmatig worden gemaaid en ook in de tuin is het met dit mooie weer best uit te houden. Een klusje hier en daar, maar winterklaar maken is nu nog niet echt nodig. En daar houdt de ophaaldienst van de gemeente Midden-Groningen nu geen rekening mee.

Reden voor de ChristenUnie om bij de behandeling van de begroting een motie in te dienen en de winterdienstregeling een maand later in te laten gaan. Daarmee hopen we gehoor te kunnen geven aan de vraag die veel inwoners hebben.

In reactie op de vraag vanuit het college om eerst de evaluatie van het afvalbeleid zagen we als fractie niet zoveel. Dan is de kalender al gedrukt en dat wijzig je niet meer heel erg makkelijk.

De motie is breed gesteund met alleen het tegenstemmen van de VVD en het CDA.

U kunt uw groen dus zeker twee keer vaker dan gebruikelijk aan blijven bieden.

Wist u trouwens dat…

U uw standaard 140 liter gft-container kosteloos kunt omruilen voor een groter exemplaar van 240 liter?

Een extra gft-container jaarlijks 25 euro kost?

U kunt aanvragen via de gemeente: https://www.midden-groningen.nl/afvalcontainer#extra-of-grotere-container-11868

TitelBestandsgrootteMIME-type
Motie ChristenUnie - Programmabegroting 2023 GFT.pdf111,9 kBapplication/pdfdownload

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht