Wethouder Jan Jakob Boersma hijst de Regenboogvlag.

coming out day grootwoensdag 11 oktober 2017 16:00

Op 11 oktober is er de internationale Coming Outdag. Deze dag vond voor het eerst plaats in 1988 in de Verenigde Staten en wordt sinds 2009 ook in Nederland gehouden

Coming-Outdag verwijst naar het moment waarop een homo, lesbienne, biseksueel, transgender en intersekse personen (LHBTI) openlijk voor zijn of haar seksuele voorkeur uitkomt: ‘uit de kast komen’. Op deze dag staan we dus stil bij de emancipatie en zichtbaarheid van onze LHBTI-inwoners, en eigenlijk van iedereen. De ChristenUnie vindt het belangrijk dat we een inclusieve maatschappij zijn. Daarin moet het voor iedereen mogelijk en veilig zijn om mee te doen. Met deze Coming Out Day hopen we de sociale acceptatie en het maatschappelijk gesprek te bevorderen. Iedereen moet zich op zijn gemak voelen in onze gemeente. We vieren de diversiteit in onze samenleving! Dit is dan ook de reden dat Jan Jakob Boersma op 11 oktober de Regenboogvlag in de gemeente heeft gehesen.

Reacties op 'Wethouder Jan Jakob Boersma hijst de Regenboogvlag.'